Wednesday 31 December 2008

Palestin Adalah Masalah Umat Islam Sejagat.

Pembunuhan yang berlaku di gaza palestin menyingkapnya kelemahan negara-negara Islam dan Umat Islam daripada mempertahankan darah umat Islam yang amat bernilai.

Darah umat Islam seperti darah nyamuk yang boleh dibedil begitu saja sedangkan darah seorang itu disisi Allah lebih mulia daripada bumi dan isi kandungannya. kita tidak tahu sampai bila pemimpim-pemimpin Islam akan menjadi lemah sebigini.

Adakah cara begini dipanggil toleransi,darah umat Islam dibiarkan begitu saja. Masih bersongkokolkah pemimpin -pemimpin Islam dengan Amerika yang mempertahankan yahudi israel melakukan apa saja.

Kita yakin Islam dan umatNya akan kembali berkuasa dan memerintah dunia,ini kepercayaan yang kita pegang,tetapi di dalam kelemahan kita,kita tak mahu pula menjadi tali barut kepada musuh Islam,sampai bilakah pendamaian boleh berlaku dengan yahudi zionis.
Apakah pedang itu tidak sesuai dengan mereka,mungkin kita yang lemah tak mampu lakukan,tapi paling kurang kita memberi semanagt jihad kepada pejuang-pejuang hamas di palestin,doa juga di hantar kepada mereka.

Isu palestin adalah isu umat Islam,kita umat perlu mengambil berat tentang isu ini sekadar mana yang mampu. Mudahan Allah Taala mengampun kelemahan kita dan kecuaian kita yang tidak membantu umat islam di palestin.

1 comment:

Muhammad Warouq bin Qamar said...

"mengambil berat sekadar yg termampu.."

jd,kalo sebgai pelajar mcmne ek caranye?

oh,salam ma3al hijrah!