Wednesday 3 February 2010

Kepulangan Yang hampir(8)

Pada petang tadi lebih kurang jam 3 petang, aku bersam team kesanyangan aku al fawwaz fc telah berlawan dengan musuh ketat(bola saja) wa’dulhak perlawan terakhir bagi team aku untuk liga kaherah.alhamdulillah team aku menang 2-1, aku dan apest berjaya menjaringkan goal untuk pasukan aku, aku bermain penuh emosi pada hari ni kerana perlawanan ini adalah perlawanan terakhir aku di mesir bersama kelab kesanyangan aku af fawwaz fc.

Aku tidak sangka langsung untuk jarring gol pada hari ini, tetapi Alhamdulillah rezeki Allah bagi hari ni, aku merembat dgn kencangnya disebelah kiri goal terasa macam beckham(ayat perasan). Hari ini Aniah dan kawan2 dia ikut tgk sekali perlawanan terakhir aku, seronok bila ada isteri tgk he2.

Nak cerita bagi, sebelum team ini tertubuh,waruk dan paan datang rumah aku binacang pasal bola ni, nak tanya sam pasai nama team, aku cadang nama nuzhah. Lepas tu aku ingat depa setuju, tgk2 bila iklan nama team Al fawwaz, aik.. aku pun tak tau sebb apa diaorang nama aku.

Jadi team kami terbentuk daripada pemain-pemain seperti waruk(coach,) paan, israk, nipah,asyraf,farid,haikal,apest,afiq(aslam keluar),(rahman tak pernah main he2) kader,pikai dan aku(al faqir). Pasukan ni dah lama bermain bersama lebih kurang 4 tahun, mempunyai persefahaman yang baik di antara pemain-pemain. Bermain dengan penuh bersemangat, pada tahun lepas kami hanya memenangi 1perlawanan seri tak silap 3 dan kalah 4.

Tahun ni alhamdulilah,kami menang lima kalah 4,peningkatan yang amat membanggakan, kami punya pemain-pemain yang berkaliber,waruk pemain berskill dan creative seorang yang bersungguh dalam permainan rasa hebat beraksi bersama dia, paan penjaring utama pasukan seorang pemain berbisa bjak menjaringkan gol berjaya menghasilkan 10 gol, hebat gila, isra seorang pemain yang bertenaga,mempunyai skill ,jarang tgk dia penat,nipah pertahan yang begitu mantap, laju nak mampus, menyakat bola dan pemain tinggi lampai,acap pula pertahanan yang hebat,tenang dan bijak membaca bola.
Farid dan haikal goal keeper yanghebat berani dan tangkas. Apest pemain yang laju dan member sumbangan yang amat bermakna kepada pasukan, menjaringkan gol kemenagan untuk pasukan, kagum aku melihat dia.afiq pemain hebat,begitu canti apabila menghantar bola mcm beckham, aslam pemain yg hebat, tapi musuh baik aku telah membelinya he2, taka pa aslam anta tetap hebat.

Rahman pula tak pernah turun main,apa2 pun dia telah menyumbang untuk mengutip bola diluar padang,,penat tu, he2, kader penyerang yang tajam bijak mencari peluang untuk menharingkan goal,pikai pula peman yang berskill,bujak menghantar bola kepada penyerang. Dan aku ni hanya pemain mencukupkan padang saja, nasib baiklah coach bagi main juga.
Tahun lepas kami buat jamuan makan untuk meraikan pasukan al fawwaz di arma, makan makanan sedap2, best gila. Kalah pun kami buat sambutan keran semangat ukhuwah. Tahun ni tak sempat kut.
Tapi apa yangseronok sekali,pasukan bagaikan ahli bekerjasama untuk menang dan berjaya,sentiasa bekerjasama dalam memenangkan pasukan. Pasukann yang tidak mengasari lawan, pebh beradab bermain. Sehingga aku banyak di cantas ketika bermain refree tak bagi free kick, terutama ketika aku kami berlawan dengan wakdulhak,kerap aku jatuh akhirnya aku kena kad kuning he2(betul ayat ni waruk).
Aku ni dah tua lah kira, stamina dah berkurang, tapi semangat tu ada lagi, aku nak main lagi untuk team ni, tapi dah kena balik, aku harap team ini akan berterusan meneruskan perjuangan ini untuk lebih cemerlang.
Terlalu banyak kenangan yang indah ketika mesir, nikmat ukhuwat rasai amata bernilai yang aku sukar temui sebelum ini. Jadi team al fawwaz ini adalah di antara kenangan terindah aku di Mesir.

Kepada rakan2 pasukan, hamba ini meminta maaf kalau ada tersilap dan terkurang. Salam istimewa untuk team al fawaaz.

Fauwaz Fadzil Noor

6 comments:

musafirtibbi said...

Saya pun nak mita maaf bnyak2 juga ustaz. Adakalanya saya terkasar bahasa, tercakap belakang dalam perbedaan pendapat, harap dimaafkan darah muda ini.masih banyak yang perlu belajar.

Cuti summer tahun lpas baru rasa dpt rapat sket dgn ustaz sbb sblum ni agak jarang bersua.

Barangkali lpas ni ada pluang makan bersama di Yahalla lagi?

Selamat kembali..n doakan kami dapat meneruskan perjuangan :)

Kirimkan salam saya ket Kak Aniah juga.

Wassalam

pemenang2 said...

nak mintak maaf jugak kalo mase jadi pengadil dulu cam ntah ape2 je

pengadilan....last2 al fawwaz kalah...

hehe

cite taon lepas

Muhammad Warouq bin Qamar said...

semoga kenangan alfawwaz jd kenangan yg btol2 indah utk ustawat. bile kenang kita main sama2,ana rs sebak pulak. hehe. tak gurau ni. btol2 punye sedih. tak sangka ustawat dah nak balik..mcm tak caya.

hm..baju fc alfawwaz ni akan ana simpan sampai bila2. insyaAllah ade rezeki kita main sama2 lagi na? ana pasti rindukan corak permainan kita nanti

Fauwaz Fadzil said...

tak pa farid, biasalah irg muda, yg penting kita kasih mengasihi,insyallah anta akan jadi yg doktor yg baik,

kah2 safwan, anta bagus, biaslah bila main,kadang2 tak dapt nak buat keputusan yang memuaskan semua org,apapun doakan ana,

aa,wruk, ana pun sedih dan beremosi,seronok bermain dgn team ini, terasa kerinduan, baju pun ana nak simpan buat kennagan,ana sentiasa rindu anta dan sahabt2 kuah2 sedih

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Fauwaz Fadzil said...

mungkin kut kan, tapi tak tau sapa dia he2