Wednesday 28 January 2009

Imam Qaradawi Impikan Syahid Di Gaza.

Hari ini aku terbaca laman web Imam yang amat aku cintai iaitu Imam Qaradawi yang bercita-cita untuk pergi ke gaza untuk berperang ketika dipenghujung umurnya walaupun berada di atas kerusi roda, lalu beliau menembak musuh besar Israel kemudian mereka menembak beliau kemudian beliau mati syahid dengan tembakan tersebut. Itu cita-cita besar Imam yang menjadi qudwah kepada pejuang Islam yang cintakan syahid. Tersebak hati ku mendengar kata-kata itu.
Walaupun beliau sudah tua,tetapi semangat beliau mengatasi pemuda,beliau adalah lambang ulama yang ikhlas dalam menegakkan Islam. Tidak ada putus asa di dalam perjuangan di samping beliau adalah raja bagi ulama Islam,tetapi juga ada muhajid yang sangat berani menetang musuh-musuh Islam.
Beliau mengkritik golongan-golongan jahil yang mengkritik hamas dan menyatakan Hamas menjadi punca kepada kematian yang ramai,beliau menjawab kematian itu bukan kerugiaan bahkan adalah keuntungan yang besar dan mereka sebenarnya tidak mati. Beliau mengkritik golongan yang ingin berdamai dengan musuh Israel, beliau menyatakan penentangan jihad terhadap Israel adalah satu-satu jalan mencapai kemenangan tidak ada cara lain.
Ya Allah,jadikan aku seperti Imam,yang ikhlas dalam perjuangan dan ilmu serta beramal dengan ilmu. Ya Allah ,himpunkan aku bersama dia pada hari kiamat kelak, aku amat menyintainya walaupun dia tidak mengenali aku, cukuplah aku dapat mengucup tangannya sekali dalam seumur hidup aku. Aku berdoa semoga dapat berdapat lagi denganya. Ya Allah matikanlah Imam dalam keadaan syahid peperangan seperti yang dia impikan.