Saturday 20 December 2008

Pertemuaan Dengan Imam Qaradawi.

Di antara nikmat yang besar yang Allah kurniakan kepada seorang hambanya ialah bertemu dengan golongan solihin,apatah lagi sekiranya daripada kalangan ulama yang besar. Pada 22 ogos lepas saya diberi peluang oleh Allah Taala untuk menghadiri majlis ceramah Imam Qaradawi berdekatan dengan rumah saya di qasrul aini selepas magrib. Ceramah mengenai penyatuan umat bersempena tibanya Ramadan.
Saya pernah sebutkan,saya amat bercita –cita bertemu dengan Imam ,saya hanya bertemu beliau sekadar dalam mimpi yang indah,jadi hari tersebut saya benar –benar melihat beliau dengan dekat,sempat memegang tongkat dan mencium tangan beliau,Alhamdulillah,nikmat yang sangat besar,ketika saya masuk ke dalam dewan bersama rakan-rakan,saya katakana pada adinda saya ustaz Firdaus,ana macam mimpi ni tengok syiekh Qaradawi,macam tak percaya.
Saya memang nak bertemu dengan Imam sejak umur saya 18 tahun lagi,selalu saya mencari berita beliau di mesir,kalau-kalau beliau di sini,tetapi apa yang Allah tetapkan itulah yang terbaik pada hari jumaat 22 ogos 2008 dapat bertemu dengan beliau. Hampir 9 tahun saya menunggu detik ini yang indah ini. Saya amat mengetahui jutaan umat islam yang menyintai Imam yang besar ini, Cuma tangan dan hatiku ngin turut serta di dalam menyatakan cinta padanya.
Mudah-mudahan aku dipertemukan lagi dengan Imam yang agung ini. Amin.

2 comments:

Elis said...

alhamdulillah..... hebat sungguh wat dapat jumpa ulama' terkenal.

Fauwaz Fadzil said...

ma kasih kak lis,doa kat saya banyak2