Monday 26 March 2012

Besrsyukur Di Atas Nikmat

sesungguhnya nikmat Allah perlu dibalas dengan syukur kepada Allah. Pelancongan ilmiah ke Qatar pada 9.3 yang lalu adalah satu nikmat tidak terhingga kerana Allah mengatur yang paling terbaik. perjalanan ke sana bersama dengan adik (Anas) dan anak saudara Amjad penuh dengan keseronokan ilmu,iman dan berjalan.

Saya tidak ada perangan yang detail ke sana, hanya ingin menziarahi ulama-ulama dan kedai-kedai buku.Tetapi pada hari kedua di sana,selepas menghubungi Allamah dr ali Al Qurrah daghi,beliau meminta datang kepejabat persatuan ulama sedunia pada tengah hari, dan berbual pendek dengan beliau,kemudian, beliau meyatakan beliau ada melakukan traning di sebuah hotel mengenai dengan audit syarie selama 4 hari. betapa seronoknya kami bertiga dijemput pergi.

Perbelajaan makan dihotelpun free, maka jimatlah duit,itulah yang perlu disyukuri sama. betapa seronok dan kagum melihat ilmu dr Ali yang keluar mencurah-curah, beliau merupakan ulama yang menghafal berpuluh -puluh buku termasuk al hidayah di dalam fikh mazhab hanafi.

pada hari kamis pula,alhamdulillah sempat diberi peluang untuk membaca sedikit kitab dengan beliau kitab yang beliau tahqiqkan iaitu al qhayatul quswa dan al mustasfa. dan alhamdulillah mendapat ijazah daripada beliau.

aku ingin mensyukuri nikmat Allah dengan menambah ilmu lagi dan menulis dan berkhidmat kepada pelajar-pelajar yang cintakan ilmu. Mudah-mudahan kita menjadi hamba yang bersyukur

11 comments:

MARHALIM said...

Allah mencintai orang yang selalu bersyukur...

MARHALIM said...

barang siapa yang mensyukuri nikmat Allah, niscaya Allah akan menambahkannya.

Microsoft Office said...

Microsoft Office 2010 provides office software essentials to homes so that users can get tasks done more quickly and easily. Office 2010 is the complete, powerful and easy-to-use productivity and contact management suite.

mas ayu said...

JIKA miskin dan sakit cobaan Allah. Kaya, sihat dan ternama?

MAKSUD firman Allah ayat 155-157 surah al-Baqarah: “Dan sesungguhnya akan Kami berikan cubaan kepadamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar, (iaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah mereka mengucapkan ‘innaa lillaahi wa innaa ilaihi raaji’uun’. Mereka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhannya, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk.”

toko bunga online mutiara indah florist said...

http://mutiarabunga.blogspot.com/

Unknown said...

semakin banyak kita bersyukur
semakin banyaklah Allah memberikan nikmat..

Angelo Wijaya said...

Selamat Siang, silahkan kunjungi blog saya..

kudine said...

sesiapa yang mensyukuri nikmat Allah, niscaya Allah akan menambahkannya.

trader said...

Jom kita mulakan forex..Salah satu teknik yg berkesan!http://rahsiatrendline.yolasite.com/

Unknown said...

Kami pembekal strip ujian kehamilan dan ovulasi dengan harga yang murah tetapi berkualiti.

Kami menjual secara runcit pukal dan dropship.

Harga serendah RM1.50/pcs.

Lebih banyak anda beli, lebih DISKAUN kami beri

Untuk keterangan lajut lawati blog shop kami:
http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/

adminkerismalaya said...

Mat sabu nak jadi menteris penternakkan BABI ke?

http://www.kerismalaya.com/2012/10/jangan-halang-hak-asasi-mat-sabu-nak.html#ixzz29KZzWPqv